Friday, May 9, 2014

Rawatan berpantang dengan Premium Beautiful


reenkhalid,mengandung,premiumbeautiful,bersalin


Tahniah! Selamat menjadi ibu...

so masa berpantang telah bermula...nak tau kenapa bagus berpantang dengan PB ?

- Mengeluarkan darah nifas yang beku dan berketul2 dengan lancar.

- Mengeluarkan segala sisa kotoran dan air bisa (menggantikan proses tangas) dari rahim.

- Menyokong (menyengkak) rahim dari jatuh.

- Menyihatkan rahim dan memberi persediaan utk proses persenyawaan seterusnya (menyeimbangkan semula hormon estrogen dan progestron).

- Menghilangkan stretch-mark (tanda2 hitam) akibat semasa mengandung atau menggaru perut semasa mengandung.

- Menghangatkan dalam badan dan tidak perlu menggunakan bahan2 sepert param, tapel dan pilis.

- Melancarkan proses pembuangan air besar (sembelit terjadi apabila memakan jamu).

- Mengeluarkan angin dalam badan

- Mengecutkan dan memperkemaskan semula rahim yg mengembang semasa mengandung

- Menarik dan merapatkan semula tulang pinggul yg mengembang semasa proses bersalin

- Menyegarkan badan yang lesu dan letih akibat sepanjang proses melahirkan bayi.

- Merawat luka2 di dalam rahim maupun di luar.

- Menaikkan metabolisma badan membantu mengurangkan berat badan dgn cepat.

- Membentuk semula payudara, pinggul dan posture badan yg menarik.

- Wanita bersalin “ceasarian” (kerana tidak boleh bertungku,memakai ubat dan sebagainya) paling digalakkan memakai premium beautiful untuk menyihatkan semula rahim anda dan mengelakkan buncit di bawah perut. 

Ubat-ubatan boleh juga diambil...tapi berhati2...bukan semua tubuh wanita sesuai untuk penganmbilan ubat herba. Saya paling takut ambil ubat-ubatan yang melalui organ dalaman..sebab kita tak tau kesan jangka masa panjang nanti. Kalau PB hanya digunakan diluar badan saja. Semua orang sesuai memakai. 
Dari segi praktikal pula:
reenkhalid,pb,berpantang,bersalin
- PB sangat mudah nak pakai...just sarung je. boleh dipakai terus setiap hari selepas 40hari makna nya dah mula masuk kerja kan. Takkan nak pakai bengkung lilit 3meter tu pula kan. huhuu..
- Senang nak buka masa nak ke toilet...sebab PB ni adalah baju dalam..buang air macam biasa je. Mudah kan. Kalau pakai bengkung kene buka lilitan lagi...huhh...ni pengalaman dulu sebelum jumpa pb ni. seksa tau!nak ke toilet pun fikir 20 kali...dah ler tengah 'sakit' ..susah lagi nak buka ikatan bengkung..pastu kene lilit balik lepas dr toilet...seksa..seksaaaa...seksa zahir dan batin. Isteri yang rasa, suami tak rasa semua tu. so mereka tatau.
- Pakai 3hari je...luka 'bawah' dah sembuh..dah kering...alhamdulillah. 
- Darah beku yang menyebabkan KESAKITAN rasa cam nak mati...semua keluar dari hari pertama pakai pb ni. Takda lagi rasa perut 'goyang' dan masuk angin.
- Badan akan hangat je kalau pakai pb ni. Ibu tak akan rasa sejuk hujung kaki. Takkan masuk sejuk dalam badan. Tapi kalau nak pakai stoking, pakai je lah. Tak salah pun.
- Bau badan ibu baru bersalin..akan ada sikit bau 'hanyir' darah..itu biasa...tapi kalau tak jaga kebersihan..ibu akan jadi bau 'busuk' meloyakan tau...hati2..takut orang sekeliling akan rasa nak muntah pula kalau dekat dengan anda. Itu disebabkan darah nifas kita dan toksin badan kita...so pb adalah anti toksin..dia akan buat proses pembuangan toksin dan keringkan darah nifas dengan cepat dan 'bersih' kan rahim kita. 
- Ibu berpantang memang selalu akan rasa 'lemas' 'lemah' yelah...badan dalaman tengah 'rosak' sebab bersalin..baru nak pulihkan dalaman...zahir pula perlu susukan baby setiap masa...so pb ni memberikan tenaga kita..badan akan rasa cergas dan rasa kuat. Muka ibu pun berseri manis. :)
- Pb ketatkan 'tingkap' tempat baby keluar. Kuatkan rahim balik. Meletak kan kembali 'kedudukan' rahim,pinggang,pinggul,tulang belakang kita semasa proses meneran dan bersalin tadi. Berapa sel2 badan ibu putus semasa melahirkan ? berapa tenaga 'kekuatan' yang di perlukan semasa proses melahirkan? berapa kuat 'kesakitan' yang kami/isteri lalui semasa nak keluarkan anak dari rahim kami? FIKIRKAN LAH WAHAI SUAMI!
reenkhalid,berpantang,baby
So, nak cerita banyak nanti orang kata...berlebihan pula...so kene rasa sendiri pakai Premium Beautiful ni. Baru tau kesan kebaikannya. Semua wanita perlu sangat pakai PB ni. Badan nak pakai lama..kene jaga suami,anak,kene kerja...so jagalah dengan bersungguh. Sebab proses melahirkan akan berulang lagi. Nak juga ramai anak kan. Kita tak nak badan sakit sana sini...umur baru 30-an kan..tapi rasa dah mcm umur 60tahun. Jaga sekarang..bukan untuk siapa..untuk suami juga. Suami boleh rasa macam 'malam pertama' setiap kali bersama isteri. Sebab isteri sentiasa 'fit/ketat' luar dan dalam. 
semoga bermanfaat. 
untuk pertanyaan boleh hubungi saya 0192677058 Reen Khalid.
Salam ukhuwah.