Tuesday, April 5, 2016

CINTA ONLINE BISNES

Assalamualaikum....

Dah lama nak tulis ni sebenarnye. Tapi biasalah macam2 halangan...ada je benda nak buat bila ada idea nk menulis.

Ini kali lah....😂

Teringat mula2 terjebak dalam bisnes online ni...hanya sebab nak perbaiki ekonomi dan kesihatan diri je mula2. Tatau pula boleh sampai sejauh ini perjalanannya...

Alkisah....selepas bersalin anak kedua....ntah apa jadi,tiba2 badan tak boleh lurus bila nk berdiri....stuck kat tulang belakang tu ....aduhhh....sakitnya hanya tuhan yg tau. Kiranya kalau nk berdiri badan kene bongkok lah. Azab tanggung semua ni sampai 6bulan. Bila duduk pastu nk berdiri, kena dipapah dulu...memang seksalah.

Dah tak boleh buat apa....pegi klinik...refer hospital pula...pegi pakar....disuruh buat pembedahan...wowwww....memang seriau...terus meluncur laju air mata ku....oh tuhan, adakah ini jalan hidup ku yg sudah tertulisss...sobb..sobb...😒😒

Sedih dan takut semua ada. Kita baru bersalin 6bulan....tgh susukan anak yg umur 6bulan....klu buat pembedahan mestilah kena duk hospital berbulan kan....allahhh macam mana anak2 ku ya allah.

Satu hal lagi.....soal kos pembedahan....takyah malu terus terang ckp....saya takda duit....saya tak mampu bayar semua kos hampir rm38k...dimana kami suami isteri cari duit...pinjam? Minta derma? Minta zakat? Minta dato/menteri?

Ya allah bukan mudah...sapalah yg nak tolong kan....takkan ada org yg nak tolong org susah....jarang2 sangat dpt jumpa org yg ikhlas menolong....klu tolong ada makna,ramai. Ernmmn....

Dan kamipun bukannya jenis suka meminjam bagai....belum pernah lagi meminjam duit dr sapa2 keluarga ke kawan ke....tidak sama sekali. Susah biar sendiri saja yg tau.

Saya buntu disitu....nangis siang malam....ya allah apa nk buat.
Akhirnya saya fikir,takpe takyah buat pembedahan..biarlah baik sdri. Tapi dilubuk hati masih mengharap dapat sihat balik.

Tapi semakin hari semakin sakit,saya dh mcm nenek umur 90tahun kalau berdiri....sebab kene bongkok! Ya saya dah bongkok diusia baru 30an. Dannnn....saya tak boleh terima yang saya bongkok dan menangung sakit.

Suatu hari, agaknya allah nak tunjuk jalan. Saya google internet nk cari duit tambahan tuk kos pembedahan ni...jika masih ada harapan dan boleh kumpul duit. Dan cari tips atau cara tradisional nak baiki tulang belakang,senaman ke ...apa2 jelah yg penting saya sihat balik demi anak2 saya.

Akhirnya saya terjumpa satu cara selesaikan masalah bongkok iaitu memakai bengkung atau korset kesihatan.
Korset PREMIUM BEAUTIFUL! nama diberi.

Saya google setiap hari betul ke ni...hampir beratus testimoni saya cari...kebenaran jika memakai korset ni akan sembuh.

Yesss....akhirnya saya ambik keputusan nak beli korset ni. Terus saya hubungi tuan punya blog iaitu HANIS HAIZI.
Siapalah hanis ni,saya pun tak kenal....tapi takpalah,demi kesihatan saya,saya sanggup buat apa je.
Saya call hanis, ajak jumpa nak beli barang tu. Alhamdulillah akhirnya saya dapat juga miliki korset kesihatan yg saya idamkan tu.

Terus pakai...dan dipendekkan cerita....saya pakai seminggu saja....setiap hari 8jam...syukur alhamdulillah....saya dah boleh jalan tegak wlupun tanpa pakai korset. Badan dah tak sakit, saya happy sangat2 dpt urus anak2 dan susukan baby saya tanpa keluarkan air mata lagi mcm sebelum ni.
Syukur ya allah....allah mendengar doa saya. Agar mudahkan urusan saya sekeluarga.
Akhirnya bongkok dan sakit dah hilang total!!! Yeyyyy...

Benefit yg saya dapat lagi bila pakai korset tu ialah....air susu semakin melimpah ruah....puas anak saya menyusu.
Berat badan berkurang...ehh betul ke ni.
Ya allah.....bestnyaaa lah korset ni. Serasi sangat dgn saya....alhamdulillah sekali lagi.

Dalam masa yg sama, saya mencari peluang cari rezeki. Puan Hanis cadangkan saya turut menjual korset tu,selain mudah dijual, bermanfaat pada org lain ,dan untungnya pun bagus....sebab kesannya saya dh rasa memang tip top!! Dah pakai sendiri lagi senang nak jual kan....boleh cerita pengalaman memakai korset kesihatan tu.

Saya cakap saya cuba buat demi rezeki anak2 saya. Suami alhamdulilah izinkan saja...walaupun pada mulanya membangkang...buat apa nk jual tu,abg blh bg makan lagi.

Bukan pasal abg tak boleh bg nafkah tuk kami anak1 beranak, tapi saya memang niat nak cari pendapatan uk tambah2 apa yg kurang. Saya happy bila ada income sendiri....dan lebih happy sebab boleh gunakan duit tu tuk keluarga.

Bermulalah dunia bisnes saya. Bisnes yg unik bg saya....sebab saya hanya menjual korset didalam talian saja....maksudnya dari online saja. Alhamdulillah....ada rezeki disitu. Sebulan saja saya boleh jual sebanyak 25set korset Premium Beautiful...alhamdulillah.
Dapat untung runcit dan bonus bulanan 4 ANGKA !!!...ya allahhh syukur atas pinjaman rezeki mu ini ya allah.

Saya hanya suri rumah saja.....tapi ada income sebegitu...jual pula dr online saja...ramai yg saya tak kenalpun. Daripada online takda hasil, baik lagi kita buat rezeki dr online ni.....akhirnya hasil yg saya dapat boleh bayar balik bil online yg saya guna.

Mudah sangat niaga online ni sebenarnya, sambil jaga anak,sambil masak dirumah saya boleh menjual. Saya akan jumpa pelanggan bila nak hantar korset atau nak bagi cuba set korset tu sebelum dia beli. Allahhhh...senanggg sangat bisnes macam ni.

Inilah peluang yang saya cari selama ni. Saya yakin apa yg saya buat...saya hanya perlu online 2jam saja sehari nak urus biznes ni. Best je dapat income bila hati kita nak buat!!!

Dari tak pandai online, buat blog tak reti, saya takda kawan pun,sebab saya pendiam,susah nk mulakan sembang klu org tak mula dulu..akan diam seribu bahasa lah nampaknye. Tapi adanya online ni semuanya berubah menjadi mudah. Ilmu banyak dapat bila niaga premium beautiful ni. Ilmu dapat,duit dapat,kawanpun dapat,kesihatan lagiiii lah dapat.

Saya dan jatuh CINTA dengan bisnes online ni.

Yang ada niat nak tambah kewangan keluarga tu..teruskan je niat....jangan ragu2....jangan takut2....allah ada yg jaga kita. Ok

Boleh hubungi saya kalau ada nak sembang2 nk tau cara mudah saya buat bisnes online ni.

Reen khalid whatsapp 0192677058.